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Conseiller en Recrutement

Fed Finance

This is a Full-time position in Montréal, QC posted January 9, 2018.

Intégré à une équipe de professionnels du recrutement, vos responsabilités sont les suivantes :

– Vous prospectez et fidélisez un portefeuille de clients (PME, Multi nationales, Grands comptes…) – sur la zone du Grand Montréal.
– Véritable partenaire (account manager) de vos clients, vous vous impliquez dans leurs problématiques de recrutements temporaires et permanents.
– Vous identifiez de nouveaux candidats (de Commis au Fonctions les plus avancées type CFO) et les évaluez avec des méthodes efficientes.
– Vous anticipez, développez et prenez soin de notre bassin de candidats.
– Vous menez vos mandats de recrutement temporaires et permanent (de A a Z).
– Vous partez en mission de « chasse de tête » si besoin.
– Suivi de la satisfaction clients et candidats.

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Integrated within a team of recruiting professionals, you are in charge of the following responsibilities :

– You prospect and retain a portfolio of clients (SMEs, Multinational, large accounts …) – in the Greater Montreal area.
– A true account manager for your clients, you are involved in their temporary and permanent recruitment needs.
– You identify new candidates (from entree level position to more senior positions) and evaluate them using efficient methods.
– You anticipate, develop and take care of our pool of candidates.
– You carry out your temporary and permanent recruitment mandates (from A to Z).
– You go on a “headhunting” mission if necessary.
– Monitoring customer and applicant satisfaction.
– Diplôme universitaire ou expérience équivalente
– Solides compétences organisationnelles et en gestion des priorités
– Ténacité, empathie et excellente capacité d’écoute et de travail sous pression
– Ambition et envie de performer et d’être meilleur que les autres acteurs du marché du recrutement
– 1ère expérience réussie en Vente sur la zone de Montréal.

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Required Qualifications:
– University degree or equivalent experience
– Strong organizational skills and priority management
– Tenacity, empathy and excellent ability to listen and work under pressure
– Ambition and desire to perform and be better than other players in the recruitment market
– 1st successful sales experience in the Montreal area or prior experience in recruitment within a recruitment agency in order to properly understand our industry and have industry knowledge, competitive knowledge.

Skills Required

  • Education level: University
  • Work experience (years): 3-5 years

Package

Salary: 38000-70000$ per year

How to Apply